060606

Det har varit lite dåligt med uppdates här på sisstone det beror mest på att det inte har varit några större mek med bilen utan bara en massa smådetaljer. Även en del jobb på bekantas bilar har förekommit.

Vi börjar med lite bilder på verkstan som jag huserar i:



Den trogna svetsen:


Lilla rummet som mest fungerar som föråd:



Ventilkåpa på gammal typ1 snurra:


Kåpa på wasserboxern:


Vipps så bytte de plats:


Ny rulle till gasen: (gratis och bra!)


Början till inklädning av "bagage"


Aktuella bilder:



060622

Det har varit tyst ett tag här, det beror mest på att det inte händer så mycket med bilen nuförtiden. Det senaste meket var att öka flödet genom thermostaten och steloperera den i öppet läge för att få motorn att gå lite svalare. Innan kunde jag inte köra mer än 80-90 någon längre stund utan att den blev lite varm förmodligen pga den inte allt för optimala plaseringen av kylaren. Nu verkar det funka att ligga lite över hundra även när det är 26-27 grader ute så det nöjer jag mig med, tempen går ner direkt när man saktar in och den har inga tendenser att gå varm på tomgång,

Jag har även testat lite lätt på strippen, bästa tid blev 15.49 135km/h med en urkass 60fot tid på 2,3s, vid tillfället så spann det hela ettan ut och en bit in på tvåan så till nästa försök så ska jag byta ut bakelitdäcken jag har bak till något som är lite mer greppvänligt.

En 60fot tid på kring två sekunder borde ju vara rimligt, det borde ju betyda att en 14s repa är inom räckhåll

Bild spektaklet: