|
Det var varit lite svårt att få tiden att räcka till senaste veckorna, men nu i helgen har jag gjort ett riktigt ryck, så gott som alla prylar som ska bearbetas är klara nu, diffhusen blir nog klara i veckan den är det bara småsaker. I och med detta så kan jag låsa in mig i min verkstad och köra på! Börjat måtta på bågen, människor är inte skalbara, gör jag bågen i rätt mått så sticker huvudet på Casper upp ovanför bågen redan nu, så det får bli någon form av fix på det! Ordnung müss sein!
Jag har satt upp en vägg bakom svetshörnan, då blev det lite mörkt där så jag tog lysröret från stora bänken och satte över svetsen, och en begagnad 2x58w armatur över bänken istället
Mycket prylar blir det:
Framhjulen med ny spindel:
Kortat in hylsan lite på bakhjulen:
Spindel bak, lagerhus med ett tvåradigt vinkelkontaktlager, samt adapterar för att pressa i hjulet istället för lagren som satt där innan.
Bakgrejerna i delar:
Hylsor och torsionsstavar till 1/2 skala kulbultsframvagnen, på den runda delen till vänster ska armarna svetsas på. Någon som vet vad det är för caster, samt KPI vinklar på en VW framvagn? scrubradien har jag tänkt att få till nära noll för att spara på servot så mycket som möjligt
Delarna ramlar in!:
I andras ögon är detta stolphattar, i mina ögon är det perfekta lamphus!
110227 Nu har det hänt lite igen! Ett par snälla arbetskamrater med goda cnc kunskaper har hjälpt mig bearbeta fram diffhusen!
Monterat husen på drivväxeln:
Drivknutar inhandlade, jag tänkte först modifiera vanliga hylsnyckelleder men hittade istället dom här:
Idag har jag svetsat på framvagnen, jag ska även trä över och svetsa fast rör på skruvarna så att det blir jämntjockt hela vägen
Ramen:
Framvagnen, biten i mitten syns ändå inte bakom nummerplåten
Första tanken var att ha den stel bak och vippad framaxel, ju mer man funderar desto mer sugen blir man på riktig fjädring så min kära sambo var inom Jula och köpte lite dämpare till mig!, bak blir det en på var sida och fram ska jag försöka pillra ihop något smart länkage så att jag kan använda en dämpare på tvären! Det fina med dom här är ju att man kan köra på bägge fjädrarna, eller ta bort antingen den inre eller den yttre!
Jag var även inne på HAB och provade lite fartreglage med drivpaketet, valet föll till sist på ett MGM Compro TMM 16024-3 reglage, så nu kan jag köra lite lugnt på 12v och 6pb celler, eller om man vill åka undan lite så kör man på 12celler.
|
|
|